|
|
|
|
|
|
malá SIHASAPA – Co hrajeme | |||||||
za sebou: | Hula-Hula | | ČernĂ˝ les | | Invaze | | Mysterion | | TajemstvĂ… | | ObjevitelĂ© | | Centrum | | Bratrstvo… | | Inzerát… | | Lovci kož… | | Malý princ | | Abaddon | | Na okraji… | | Tajemstvi… | | Trabantem… | | UdÄ›lej mi… | | UctĂvaÄŤi… | | Rekordmani | | ČervĂci… | | Korzáři | | VelkĂ˝ závod | | OsamÄ›lá h… | | Wichkitat | |
ĂšKOL ÄŚ. XXI
zadánà jedenadvacátého úkolu:
KlĂÄŤ od branky na zahradu je stále na obvyklĂ©m mĂstÄ›.
výsledky jedenadvacátého úkolu:
ĂšKOLY: VezmÄ›te si zprávu, která je pĹ™ipevnÄ›na kolĂÄŤkem na mĹ™ĂĹľi. PĹ™eÄŤtÄ›te si, co pĂše Bert, a pĹ™ipravte se na poslednĂ Ăşkol. (VYSLANEC pĹ™espolnĂch si vezme sadu kartiÄŤek, kterĂ© si nemohli odebrat) Vše co potĹ™ebujete, najdete na parapetu klubovny. Ti, kteřà hráli aĹľ co konce, majĂ pĹ™ipravenĂ˝ plátÄ›nĂ˝ pytlĂk s podÄ›kovánĂm od Berta. V ÄŤervenĂ© krabiÄŤce jsou pamÄ›tnĂ listy. Seba, MatÄ›j a Tete majĂ pĹ™ipravenĂ˝ vÄ›tšĂ. Kdyby si náhodou našel cestu i nÄ›kdo dalšĂ, je pro nÄ›j pĹ™ipravena menšà verze, a v modrĂ© krabiÄŤce jsou pro nÄ› pĹ™ipraveny i mince, pro kaĹľdĂ©ho dvÄ› vÄ›tšà a dvÄ› menšĂ. PĹ™ed vámi je poslednĂ Ăşkol pro Berta – Hanojská věž. TĹ™i srdcaĹ™i majĂ pĹ™ipravenĂ© sady (kaĹľdĂ˝ jednu), poslednĂ sada zĹŻstane na mĂstÄ›. HanojskĂ© věže je matematickĂ˝ hlavolam, kterĂ˝ vymyslel francouzskĂ˝ matematik Édouard Lucas v roce 1883. Skládá se ze třà kolĂkĹŻ (věžĂ). Na začátku je na jednom z nich nasazeno nÄ›kolik kotouÄŤĹŻ rĹŻznĂ˝ch polomÄ›rĹŻ, seĹ™azenĂ˝ch od nejvÄ›tšĂho (vespod) po nejmenšà (nahoĹ™e). Ăškolem Ĺ™ešitele je pĹ™emĂstit všechny kotouÄŤe na druhou stranu (tĹ™etĂ pozici pĹ™itom vyuĹľije jako pomocnou pro doÄŤasnĂ© odkládánĂ) podle následujĂcĂch pravidel: — V jednom tahu lze pĹ™emĂstit jen jeden kotouÄŤ. — Jeden tah sestává z vzetĂ vrchnĂho kotouÄŤe z nÄ›kterĂ© věže a jeho poloĹľenĂ na vrchol jinĂ© věže. — Je zakázáno poloĹľit vÄ›tšà kotouÄŤ na menšĂ. Na kolik tahĹŻ se vám to povede? Ano, vĂm, Ĺľe »strejda« Google najde vše (kdyĹľ se umĂte zeptat ;-) ). Ale buÄŹte soutěživĂ a procviÄŤte si svĂ© mozkovĂ© závity. ZaÄŤnÄ›te se ÄŤtyĹ™mi kotouÄŤky - na kolik pĹ™esunutĂ se vám podařà věž pĹ™emĂstit. SkonÄŤete pokusem s pÄ›ti - na kolik pĹ™esunutĂ se vám podařà věž pĹ™emĂstit. KompletnĂ věž si mĹŻĹľete nechat na chvĂle delšĂho volna :–) Jak Ĺ™ĂkajĂ v anglosaskĂ©m svÄ›tÄ›: „gud lááák“ Na oddĂlovĂ˝ e-mail pošlete odpovÄ›di na následujĂcĂ otázky: - Kolik mincĂ vám Bert poslal? - Kolik z nich je jedlĂ˝ch? - PodaĹ™ilo se vám pĹ™esunout 4-věž? Nakolik tahĹŻ? - PodaĹ™ilo se vám pĹ™esunout 5-věž? Nakolik tahĹŻ? Ăşkol fotografickĂ˝ — „uĹľ nám puÄŤĂ“ (pupeny uĹľ se rozvĂjejĂ - kvÄ›ty i listy) zprávu pĹ™eÄŤetli a Ăşkoly plnili: Seba, MatĂ˝sek, Tete — vĂ˝borně… fotky k tĂ©matu »uĹľ nám puÄŤĂ: — Milach, MatĂ˝sek, Tete a Seba pĹ™ipravenĂ© ocenÄ›nĂ:
|